امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

آمار بالای کهگیلویه و بویراحمد در مصرف اقلام دارویی 

آخرین اخبار تاریخ انتشار: ۰۳/۰۳/۲۴ بدون نظر  

اندازه فونت    
آمار بالای کهگیلویه و بویراحمد در مصرف اقلام دارویی 

فرداد نیوز: رئیس اداره پیشگیری سطح چهارم بیمه سلامت ایران گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار در تجویز اقلام دارویی را دارد.

فرداد نیوز، نشست تخصصی اصول، ضوابط و مقرارت بیمه ای با محوریت تجویز و مصرف منطقی دارو ها با حضور مسعود مشایخی مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت کشور ،رضا کیخا رئیس اداره پیشگیری سطح چهارم بیمه سلامت ایران ، فروغ شباهنگ مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد و پزشکان در اداره‌کل بیمه سلامت استان برگزارشد.

مسعود مشایخی اظهار کرد : در پیشگیری سطح چهارم به عنوان راهبردی جدید، کاهش عوارض تجویزهای پزشکی در دستور کار قرار دارد که با رسیدن به این هدف، علاوه بر ارتقاء سطح سلامت، مدیریت سرمایه و کاهش هزینه کردن مردم را نیز به همراه دارد.

مشایخی با توجه به اینکه تجویزها ممکن است، سلامت مردم را به مخاطره بندازد، افزود: آگاهی‌سازی مردم در کاهش این خطرات موثر است، اما باید پزشکان نیز در تجویز نسخ دقت نظر بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: اقدامات درمانی و‌ داروهای تجویزی باید به گونه‌ای باشد که کمترین عوارض را داشته باشند.

رضا کیخا رئیس اداره پیشگیری سطح چهارم بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار در تجویز اقلام دارویی را دارد، اظهار کرد: پزشکان باید بررسی کنند و در تجویز اقلام دارویی توجه لازم را داشته باشند .

کیخا افزود: به عنوان پزشک سه نوع رویکرد در پیشگیری سطح جهار باید لحاظ شود که منجر به تداخل دارویی کمتر شود.

وی ابراز داشت: پزشکان سعی کنند مراحلی که به عنوان یک درمانگر انجام می دهند را برای کاهش اقلام دارویی بررسی کنند.

رئیس اداره پیشگیری سطح چهارم بیمه سلامت ایران با اشاره به بالا بودن تعداد اقلام دارویی در این استان عنوان کرد: در این خصوص برنامه ای برای کل کشور تدوین شده است که توسط پزشکان اجرا خواهد شد.

کیخا ادامه داد: با برنامه های پیش بینی شده درنظر داریم به شاخصی در کشور دست پیدا کنیم که منجر به تغییر آمار اقلام دارویی و نسخه های دارویی از ۴.۵ به ۴ نسخه در گام اول در استان و کل کشور برسیم .

وی تصریح کرد: در مواردی که بیماران ویروسی برای درمان مراجعه می کنند داروی اضافه تجویز می شود که این مهم خود به خود باعث افزایش زیاد اقلام دارویی می شود.

رئیس اداره پیشگیری سطح چهارم بیمه سلامت ایران مصرف و تولید انواع سرم و داروهای ترکیبی را در کشور بالا عنوان کرد و گفت: انتظار است که با کمک پزشکان این روند اصلاح شود و به سمت استاندارد سازی حرکت کنیم.

کیخا افرود: ما در حال تدوین برنامه ای هستیم که همکاران پزشک به عنوان ذینفعان این طرح تلقی شوند و استان هایی که مانند کهگیلویه و بویراحمد دارای آمار بالایی هستند پزشکان بتوانند تعداد اقلام در نسخه را پایین بیاورند.

فروغ شباهنگ مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی است که نسبت به میانگین کشوری مصرف اقلام دارویی بالایی دارد .

شباهنگ با تاکید بر اینکه استان در مصرف اقلام دارویی رتبه سوم را دارا است، یادآور شد: با توجه به اولویت سازمان سلامت و عواقب مصرف دارو از پزشکان در خواست داریم که در اقدام مصرف کم دارو توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه