امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در حق مردم کم لطفی کرد/ مقام اول خودکشی به استان رسید

آخرین اخبار , سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۴/۱۴ بدون نظر  

اندازه فونت    
بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در حق مردم کم لطفی کرد/ مقام اول خودکشی به استان رسید

دهیار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع اعتبارت به صورت عادلانه انجام نمی‌گیرد. طرح هادی روستاهایی با ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر جمعیت کار نشده است. هزینه تغییر کاربری‌ها معلوم نیست که به کجا می‌روند و بر خلاف قانون ریالی از هزینه تغییر کاربری‌ها به روستاها و دهیاری‌ها بر نمی‌گردد و این معضل جدی است.
به گزارش فرداد، سید روح الله محمودی_ دهیار روستای مهریان امروز (چهارشنبه ۱۴ تیرماه) در همایش نکوداشت دهیاران شهرستان بویراحمد، گفت: روستای مهریان بالغ بر ۱۶ هزار نفر جمعیت دارد و این روستا تنها با دو نفر نیروی خدماتی و یک خودرو در حال تنظیف و جمع‌آوری زباله‌های مردم است.
محمودی در ادامه به انتقاد از بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: بازنگری طرح هادی روستایی به کندی صورت می‌گیرد و یا اصلاً انجام نمی‌گیرد. لذا لازم است که به منظور اصلاح معابر، جدول کشی و آسفالت و توسعه شبکه‌های آب و برق بازنگری در طرح هادی روستایی به سرعت انجام بگیرد.
وی افزود: در کمربندی‌های سی سخت – یاسوج و یاسوج – اصفهان هر روز خانواده‌های زیادی داغدار می‌شوند که بهتر است هر چه سریعتر این جاده‌ها استانداردسازی شوند.
باقری_ دهیار بخش لوداب_ در ادامه این همایش نیز گفت: طرح هادی ۳۱ روستای این بخش نیمه کاره رها شده است.
این دهیار در ادامه به شدت از بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: ۹۸ درصد مشکلات ما در حوزه بنیاد مسکن است.
وی بیان کرد: نگرانی ما در بحث توزیع اعتبارت است که به صورت عادلانه انجام نمی‌گیرد. روستاهای همانند؛ آبمورد، آباده و… با ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر جمعیت طرح هادی این روستاها کار نشده است. طرح هادی خیلی از روستاهای ما با ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت نیمه کاره رها شده است.
وی تأکید کرد که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در حق بخش لوداب کم لطفی کرده و ۹۰ درصد مشکلات ما در حوزه بنیاد مسکن است.
این دهیار در ادامه به موضوع پرونده‌های تغییر کاربردی در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: ۵ تا ۶ ماه پرونده تغییر کاربری طول می‌کشد و از طرف دیگر هزینه تغییر کاربری‌ها معلوم نیست که به کجا می‌روند و بر خلاف قانون ریالی از هزینه تغییر کاربری‌ها به روستاها و دهیاری‌ها بر نمی‌گردد و این معضل جدی است.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نزاع دسته جمعی را از مشکلات مهم استان دانست و گفت: دهیاران می‌تواند در راستای کاهش این آسیب اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند.
وی افزود: به دلیل مشکلات مالی که در سطح جامعه وجود دارد و معیشت مردم که با چالش مواجه شده، آستانه تحمل مردم پایین آمده است و دهیاران می‌توانند نزاع‌های دسته جمعی را به خوبی مدیریت کنند و از ظرفیت ریش سفیدان استفاده شود.
وی افزود: دیگر دنیا، دنیای فشنگ و تفنگ نیست، دنیا، دنیای فضای مجازی است و الان مردم از این طریق باهم صحبت می‌کند. متأسفانه در برخی روستاهای ما هنوز در مراسم‌هایشان از تفنگ استفاده می‌کنند که اتفاقات ناگواری هم تاکنون رخ داده است.
وی گفت: بر اساس آمارهایی که اخیراً به دست ما رسیده است، استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث نزاع دسته جمعی بر اساس جمعیت علی رغم اینکه در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد به لحاظ فراوانی آمارها نگران‌کننده است به طوریکه در سه ماه گذشته ۶۶۰ فقره نزاع فردی در استان رخ داده است.
وی کاهش ازدواج و افزایش طلاق را در سطح استان بسیار نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: کاهش ازدواج در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دلایل متعددی دارد که از جمله می‌توان به مشکل اقتصادی، بیکاری، سخت‌گیری‌ها و بهانه جویی‌های خانواده‌ها اشاره کرد.
هاشمی مهر در پایان گفت: آمار خودکشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه بالا است که رتبه یک تا سوم کشور را داریم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه