امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

بکارگیری نورچشمی‌ها در پتروشیمی دهدشت به سفارش یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی + اسامی

آخرین اخبار , سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۴/۱۳ بدون نظر  

اندازه فونت    
بکارگیری نورچشمی‌ها در پتروشیمی دهدشت به سفارش یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی + اسامی

یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد که گویا قرار نیست هیچ وقت پایان یابد، بکارگیری نیروهای بدون ضابطه در ادارات، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ است.
به گزارش فرداد، پروژه در حال احداث پتروشیمی دهدشت سال ۸۶ کلنگ‌زنی شد که هنوز پیشرفت قابل توجهی ندارد. این پروژه در ۱۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت کلاچو کلنگ‌زنی شد. صبح امروز تعدادی از جوانان کهگیلویه بزرگ در تماس تلفنی با پایگاه خبری کبنا نیوز از بکارگیری نیروی بدون ضابطه در این شرکت گلایه و اعتراض کردند و خواستار پیگیری این مسئله توسط دستگاه‌های مسوول شدند.
یکی از شهروندان گفت: نیروهایی که در پتروشیمی دهدشت مشغول بکار شدند، با دستور یکی از نمایندگان مجلس بدون طی مراحل قانونی مشغول به کار شدند.
وی افزود: این افراد همه از بستگاه و فرزندان لیدرهای این نماینده مجلس است.
آقایان؛ (ر- الف)، (ن – د)، (ش- گ)، (و- ج)، (م- ب)، (خ – ح)، (س – د)، (م – آ)، (الف- ب)، (م – ص)، (م – د)، (الف – د) و (م – ص) کسانی هستند که با سفارش این نماینده در پتروشیمی دهدشت بکارگرفته شدند.
کبنا نوشت: احداث طرح پلی‌اتیلن سنگین دهدشت با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال بمنظور تأمین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی از یکسو و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی، در تاریخ ۳۰ شهریور ۸۴ در هیأت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصویب گردید. تاریخچه شکل‌گیری و تصویب طرح توسط هیأت مدیره محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شروع عملیات اجرایی خط لوله‌اتیلن غرب و بمنظور توسعه و احداث صنایع پتروشیمی در چارچوب برنامه توسعه اقتصادی کشور، شرکت پتروشیمی باختر به صورت هلدینگ تأسیس و در تاریخ ۱۳۸۳/۱۱/۱۷ به ثبت رسید. برای احداث صنایع تولید مواد پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم مناطق جنوبی کشور، هیأت دولت در تاریخ ۱۳۸۴/۶/۴ احداث چهار واحد جدید در مناطق جنوبی کشور را تصویب کرد. که با الحاق پتروشیمی گچساران به این چهار طرح بنام پتروشیمی‌های خط دنا نامیده شدند. خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی‌اتیلن (HDPE) بنام‌های شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است. در سفر استانی نایب رئیس محترم وقت مجلس به استان کهکیلویه و بویر احمد در تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۰ کلنگ احداث یک واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین به ظرفیت ۳۰۰ هزارتن در سال در شهرستان دهدشت‌زده شد و بلا فاصله در تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۸ شرکت پتروشیمی دهدشت به صورت سهامی خاص تأسیس و به ثبت رسید. که در تاریخ ۱۳۸۶/۱۰/۱۹ نام شرکت به پلیمر دهدشت تغییر یافت. سپس در تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۰۳ شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت به صورت سهامی عام تأسیس و صد در صد سهام شرکت پلیمر دهدشت به این شرکت منتقل شد. با مطالعات انجام شده توسط مشاور جهت مکان‌یابی و پس از انتخاب مکان مناسب، زمین طرح به مساحت ۱۰۲ هکتار در منطقه صحرای کلاچو خریداری گردید. بلا فاصله نسبت به یکپارچه‌سازی زمین اقدام و سند رسمی جهت احدا ث کارخانه در تاریخ ۱۳۸۷/۱۱/۱۷ اخذ گردید. خوراک طرح‌اتیلن است که از طریق خط لوله مربوطه از پتروشیمی گچساران و یا از طریق خط‌اتیلن غرب تأمین خواهد گردید.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه