امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

بیانیه دادخواهانه طوایف تاس احمدی و گشتاسب/ مسببان جان باختن فرزندان مان را به چکش عدالت بسپارید

یاداشت ها تاریخ انتشار: ۰۱/۰۵/۰۶ بدون نظر  

اندازه فونت    
بیانیه دادخواهانه طوایف تاس احمدی و گشتاسب/ مسببان جان باختن فرزندان مان را به چکش عدالت بسپارید

فردادنیوز_ در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ تعقیب و گریزی منتج به تصادفی خونین در محور گچساران_دهدشت(پادوک) حادث، که به کشته شدن سه فرد می انجامد. گفته می شود در تعقیب و گریز پلیس نیروی انتظامی و بنا بر عدم توجه به هشدار پلیس، تصادف به وقوع می پیوندد. در متن ذیل خانواده های جانباختگان به نگارش بیانیه مطالبه گرانه و استمداد از نیروهای ارشد قضایی استان و شهرستان برای شفافیت و پایمال نشدن حقوق قربانیان اقدام کرده که به سمع و نظر مخاطبین می رسد. رسانه فردادنیوز آمادگی انتشار هر گونه جوابیه ای به مطلب مذکور را دارد. در متن بیانیه چنین آمده است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

رفع ظلم یکی از مظاهر عدل و عدالت به عنوان جامع تمامی فضیلت‌ها، لازمه استمرار، تعالی و پیشرفت حکومت هاست. آنجا که کلام امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق مردم را ادا کند، آن وقت است که «حق » در اجتماع محترم و حاکم خواهد شد، آن وقت است که ارکان دین بپا خواهد خواست، آن وقت است که نشانه ها و علائم عدل بدون هیچ گونه انحرافی ظاهر خواهد شد و آن وقت است که سنتها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و محیط و زمانه محبوب و دوست داشتنی می شود و دشمن از طمع بستن به چنین اجتماع محکم و استواری مایوس خواهد شد.
مقام قداست عدالت تا آنجا بالا رفته که پیامبران الهی به خاطر آن مبعوث شده و در دین مبین اسلام هیچ گاه عدالت ذبح و قربانی مصلحت نشد.
دگر کشور آباد بیند به خواب
که دارد دل اهل کشور خراب
این روزها خبر تاسف بار جان باختن سه جوان در تعقیب و‌ گریز نیروهای انتظامی در محور گچساران_دهدشت همزمان با روز عید امامت، ولایت و امام عدالت و مهربانی امام علی (ع) مرزها را در نوردید و خشم ها برانگیخت؛ امامی که نظریه پرداز و امیر عدالت است و این عمل دقیقا در دولت_سرزمینی به وقوع می پیوندد که نظام سیاسی، نظامی و قضائی اش داعیه دار ادامه راه امامت و عدالت علی(ع) شهید عدالت است؛ باید پرسید و سرزنش کرد، بی محکمه و محکومیت چنین مجازاتی در کجای مرام، راه و مسلک علی (ع) نگاشته شده است؟ در کجای شریعت، احکام و حتی قوانین حقوقی نوشته اند در قلب کشوری که هزاران شهید راه امنیت حاضر به ثبت لکه ای سیاه در کارنامه و ساحت امنیتش نشدند، برخی در لباس تامین امنیت نه تنها جان چند مظنون بلکه زندگی دهها نفر را بی تجربه و عاقبت به خطر منتج به مرگ می اندازند.
کهگیلویه بزرگ با وجود نیروهای مستعد و استعداد خدادادی بکر و طبیعی به راستی از محروم ترین نقاط کشور ثروتمند ایران است، اما وظیفه انسانی، اخلاقی و مسئولیت پذیری متولیان امر ایجاب می کند جوانانش در جاده های غیراستاندارد چنین جان باخته و بسیاری سکوت می کنند، خودکشی های ناشی از فقر و بی عدالتی حتی در سنین پایین فراگیر می شود، می بینند و سکوت می کنند، در مقابل چنین اقدامی که هنوز بنا به نظر کارشناسان امنیتی و پزشکی، ناروشن و مبهم است، روابط عمومی پلیس جان باختن سه جوان را خارج از هر شفاف سازی و نظریه کارشناسی با نگاهی غیرحرفه ای و بدون همدردی با خانواده های داغ دیده و پاسخ قانع کننده به افکار عمومی قلم به انتشار جوابیه بزنند.
طایفه تاس احمدی و گشتاسب در عمر بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی، جوانان رشید بی شماری به آرمان های عزیز انقلاب در خاکریزهای فاو، شلمچه، قصر شیرین، کرمانشاه، کردستان و جای جای خوزستان و ملک ایران تقدیم و در جبهه های متعددی همگام و همراه نظام جمهوری اسلامی، نیروهای مستعد و پاکدستی به خدمت، تربیت و بسیج کرد تا انتظارش در چنین مواردی که تخلفات و ستم به نهایت خود یعنی گرفتن جان عزیزان شان می رسد، از وزیر کشور، رئیس قوه قضائیه، دادستانی کشور، دادستانی استان، استاندار، دادستان های محترم کهگیلویه و گچساران، فرمانده پلیس نیروی انتظامی استان، نهادهای قضایی و امنیتی به جد و با در نظر گرفتن عدالت از پایمال شدن خون این جوانان جلوگیری کنند.
لذا از دستگاههای قضایی و ناظرین امنیتی انتظار می رود جهت جلوگیری از رخ دادن چنین حوادثی که اعتماد عمومی را به دستگاههای متولی امنیت بیش از پیش جریحه دار و مخدوش کرده اند، ضمن رسیدگی عاجلانه و عادلانه با متخلفین امر و با قاطعیت تمام برخورد و خود را با توده های مردم هم اکنون گرفتار فقر، بی عدالتی و تحریم، فارغ ندیده و خود را خدایانی بی نیاز از مردم تصور نکنند.
ستاننده داد آن کس خداست
که نتواند از پادشاه داد خواست

در پایان کلام را به توصیه های برادرانه و دلسوزانه به تمامی مسئولین امر اعم از مقامات شهرستان، استان و نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با ضعف عملکردی نهادهای متولی امنیت در حادثه اخیر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح ذیل بسنده می کنم:
_ با تفحص و دقت بیشتر در بکارگیری افرادی با ایمان، سلیم نفس و به مبنای آیه “والکاظمین الغیظ” انسان های آزاده و آگاه را برای حفظ و تعالی امنیت به کار و تلاش بگمارید نه آنکه فضا، سلاح و هر آن ابزار، از بیت المال و برای اعمالی چنین و در اختیار افرادی ناپخته بگذارید.
_ قانون فصل الخطاب نیروهای امنیتی باشد؛ چه در بیابان و خیابان، جان و مال هر مسلمانی را به صرف یک گزارش یا به صرف ظن، بی مهابا و تحقیق، تهدید(مصداق تسبیب آتش سوزی اتوبوس با دهها سرنشین) نکنند.
_ خارج از هر تعارفی با نیروهای خودی و حتی متهمین، هرگونه عمل سرزده ای در دایره قانون شفاف سازی شود و توسط کادر و افرادی مجرب به مردم اعلان شود.
هنوز سوالات بیشماری در اذهان جامعه و خانواده های متوفی حاکم است که چرا شب حادثه تویوتا هایلوکس در نقش شکارچی، شکار می کند و محل حادثه را با پیکرهای خونین و در آتش سوخته، به حال خود واگذارده و محل را ترک می کند؟
در اخبار منتشر از سایت های حامی پلیس اشاره می کنند به چرخ های خودرو شلیک می شود در صورتیکه هنوز نتیجه کالبدشکافی و علت جان باختن راننده که تنها سرنشینی است که پیش از انفجار توسط مردم از خودرو خارج می شود مشخص نیست؟ این در حالی است که تاکنون و پیش از تصادف اطلاعات و گزارشی مبنی بر اصابت گلوله به مظنون و جان باخته ها از پزشکی قانونی و حتی پاسخ نهایی کارشناسی و علل حادثه، اعلان نشده است.
اگر سلاح یا محموله قاچاقی در خودرو کشف شده است، اگر از هر یک از این سه جوان بی گناه، عملی غیر قانون و اخلاق سر زده است چرا شفاف سازی به همراه مستندات از جانب پلیس صورت نمی گیرد و مهم تر آنکه در مواقعی اینچنین این چه اضطراری است که بی توجه به جان انسان هایی که ممکن بود فاجعه ای فراتر از حادثه فعلی و در تصادف با اتوبوس مسافربری که خود انسان های بی گناه بسیاری را حمل می کرد، در محل عبور و تردد خودروهای بی شمار، بی احتیاط و با وجود خودرویی سبک بال و سریع تر، با وجود ایستگاههای بازرسی و نیروهای امنیتی بیشتر در اقصی نقاط شهرستان، بی گدار به آب زده و شلیک بی مهابا را به تعقیب و توقف خودروی مذکور ارجحیت داده اند؟
در پایان علیرغم سواستفاده های شبکه های معاند نظام برای ماهی گرفتن از آب گل آلود در چنین حوادث و نهرهایی، از مراجع محترم امنیتی و قضایی استان خواهان پیگیری قانونی با ذکر این مورد که عدالت را فدای مصالح فردی، گروهی و نهادی نکرده و بنا بر قواعد و قوانین، مسببان جان باختن فرزندان مان را به چکش عدالت بسپارید. بار دیگر و به حکم ادب از ابراز همدردی همه مردم شریف استان، ایلات و طوایف، شخصیت های آگاه و دلسوزی که با سرزنش این اقدام موجب روشنگری عموم و همچنین التیام و تسلای قلب خانواده های مرحومین حمید ثقفی(بازیار)، فردین آران نژاد و ابراهیم رحمانی شدند، صمیمانه و با تمام وجود سپاسگزاریم.

{«إلهِى رِضاً بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ»}

فردادنیوز

مطالب مرتبط

یک نظر برای این مطلب

  1. پارسا گفت:

    درود بر جناب دانشفر شخصیت همیشه ماندگاررومهربان شهر دهدشت باشد که سلامت و پاینده باشی ‌اینجانب متولد سال۶۳ زاده خاک پاک دهدشتم ..روزگاری با اینکه خیلی بچه بودم خوب یاد دارم روزهای تاسوعا عاشورای حسینی مردم خالصانه برای امام حسین عزاداری میکردن شور عزاداری مثل امروز نبود حتی یک نفر در خانه نمیماند یادمه همیشه ظهر عاشورا بالای ماشین میکرفن دست داشتی و نوحه سرشه بری او وش ندا میخوندی که این بیت معمولا فقط در ظهر عاشورا میخوندی و عزاداران را بیشتر احساساتی میکردی ..باید بدانی برای نسل ما شخصیتی نوستالژی داری و آرزوی سلامتی شمارو داریم

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه