امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

تجمع پرستاران؛ نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد سیاست‌بازی را جمع کنند

آخرین اخبار , سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۳/۱۹ بدون نظر  

اندازه فونت    
تجمع پرستاران؛ نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد سیاست‌بازی را جمع کنند

نمایندگان با دخالت مدیرانی را منصوب می‌کنند که اصلا مدیریت بلد نیستند و تا بخواهند مشکلات را بفهمند آن‌ها را عزل می‌کنند. سیاست‌بازی‌ها در حوزه‌ی پزشکی و سلامت باید جمع شود چرا که جان مردم را به خاطر می‌اندازند.
به گزارش فرداد، ظهر روز سه شنبه جمعی از پرستاران کهگیلویه و بویراحمد با تجمع در مقابل استانداری خواستار رسیدگی به مطالبه‌های خود وعدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات علوم پزشکی شدند.
حسین آذر پیوند یکی از پرستاران گفت: سیاست‌بازی‌ها در حوزه‌ی پزشکی و سلامت باید جمع شود چرا که جان مردم را به خاطر می‌اندازند در بیمارستان‌ها تخت اورژانسی نیست و با حجم زیاد بیماران تخت نیست.
وی ادامه داد: نمایندگان با دخالت مدیرانی را منصوب می‌کنند که اصلا مدیریت بلد نیستند و تا بخواهند مشکلات را بفهمند آن‌ها را عزل می‌کنند.
آذرپیوند خاطرنشان کرد: انتظار داریم به خاطر مردم هم که شده فکری به حال کادر پرستاران استان کنند؛ روز پزشک در مجلل‌ترین تالار یاسوج از پزشکان با بهترین هدایا تجلیل می‌کنند درحالی که روز پرستار حتی یک جشن هم برگزار نکردند.
این پرستار در ادامه با اشاره به کمبود آمبولانس در استان بیان کرد: آمبولانس‌ها اکثرا از رده خارج هستند و نیاز است که برای این مشکل راه‌حلی پیدا کنند.
وی با تاکید بر اضافه‌کاری اجباری عنوان کرد: ساعات زیادی را در بیمارستان به عنوان اضافه‌کار هستیم؛ اگر پرستاران تصمیم بگیرند تنها ۲۰ روز به سر کار نروند بخش درمان میخوابد اما جان مردم برای ما مهم است.
آذرپیوند گفت: اگر پرستار با اسنپ کار کند در یک ساعت ۱۰۰ هزارتومان میتواند درآمد داشته باشد اما ما با وجود اینهمه سختی ساعتی ۲۰ هزارتومان دریافت می‌کنیم.
یکی از پرستاران جاده‌ای در گفت‌وگو با عصردنا گفت: ما در تابستان‌ها کولر و در زمستان‌ها بخاری نداریم؛ مسیولین به سردسیرهای می‌گویند داریم مشکلات گرمیسرها را حل میکنیم و بالعکس در حالی که اینطور نیست.
این پرستار ادامه داد: ما ماموریتی در سی‌سخت داشتیم که روی آمبولانس ما نوشته بود پایگاه شهری باشت و سی سختی‌ها میگفتند مگه شما نباید خودتان امبولانس داشته باشد و باشتی‌ها هم آمبولانس‌شان را میخواستند که خواسته‌ی به حقی بود.
وی اظهار داشت: این آمبولانس را برای تعمیر داده بودند که علوم پزشکی به جای تعمیر آن را به پایگاه سی‌سخت داده بود در حالی که آلارم و آژیر نداشت.
یکی از ناعدالتی‌های که در حق پرستاران استان می‌شود در خصوص تعرفه‌گذاری آن‌هاست که ضریب پرستار که مدام بالای سر بیمار است و خستگی زیادی را به همراه دارد سه است و ضریب مدیر در حالی که اصلا بیمار را نمی‌بیند ۱۱ است.
نمیتوانیم منکر خدمات پرستاران عزیز در روزهای سخت و طاقت‌فرسایی کرونایی باشیم که علوم پزشکی با عنوان جذب پرستار تعدادی را مشغول به کار کرد و بعد اینکه تعداد مرگ و میرهای کرونایی کم شد آن‌ها را بهانه‌ی تعدیل نیرو اخراج کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه