امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

تشکیل اتاق رصد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد 

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۳/۰۳/۰۵ بدون نظر  

اندازه فونت    
تشکیل اتاق رصد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد 

فرداد نیوز: سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری از تشکیل اتاق رصد جمعیت در استان خبر داد.

به گزارش فرداد نیوز، سیده راضیه مختاری یوسف آباد در نشست با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با تسلیت شهادت شهدای خدمت به موضوع مهم جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و اظهار کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری چند سالی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همه موظف به اجرای این قانون هستیم.

مختاری با اشاره به اینکه مصمم به اجرای این قانون هستیم، افزود: در همین راستا دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت با هدف تشویق خانواده ها به فرزندآوری برگزار و از برگزیدگان در این حوزه تجلیل شد.

وی با اشاره به همکاری همه دستگاه ها برای تحقق قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: اداره کل بیمه سلامت استان به خوبی در این زمینه پای کار آمده است و در راستای حمایت از زوج های نابارور اقدامات خوبی انجام داده است و بیش از یک هزار زوج نابارور از پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری بیمه سلامت بهره مند شدند.

مختاری در خصوص آمار سقط جنین بیان کرد: از جمله مواردی که رشد جمعیت را کاهش می دهد سقط جنین است و کنترل سقط ها می تواند در رشد جمعیت تاثیرگذار باشد‌‎

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۲۴۲ مورد ولادت در سال گذشته و افزایش ۲.۷ درصدی نرخ موالید عنوان کرد: در شهرستان های بویراحمد و گچساران باید کار بیشتری در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت اتاق رصد جمعیت را در سطح استان تشکیل خواهیم داد و بعد از استان مازندران دومین استان تشکیل دهنده اتاق رصد هستیم.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم کنترل سقط جنین تاکید کرد و گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه باشد موضوع ازدواج جوانان است که در کنار کنترل سقط جنین می تواند به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت کمک کند.

محمد ملک‌زاده از نشان دار شدن زوج های نابارور در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته ۸ هزار و ۱۴ زوج نابارور شناسایی شدند، که۹۰ درصد هزینه زوج های نابارور در دولت سیزدهم رایگان شده است.

وی با بیان اینکه چند عامل فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی در حوزه جمعیت موثر است، ادامه داد: نیازمند تحقیقات علمی در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری، دلایل کاهش آمار ازدواج، سقط جنین و ناباروری هستیم و توصیه می کنیم دانشگاه ها در این خصوص پای کار بیاند و پایان نامه های دانشگاهی نیز به این سمت سوق داده شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی بر لزوم تدوین طرح جامع فرزندآوری در استان تاکید کرد و گفت: ۴ هزار کودک زیر پنج سال که دچار سوء تغذیه بودند شناسایی و به اداره کل تعاون، کار و رفاه جهت حمایت معرفی شدند که ماهیانه مبلغی به حساب به این خانواده‌ها واریز می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه نرخ باید به نرخ باروری کلی برسیم، اظهار کرد: باید به نرخ باروری ۲.۵ درصد برسیم که آمار باروری استان در سال گذشته ۱.۸۳ درصد بود.

ملک‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه با برنامه‌های دولت رویکرد به داشتن فرزند دوم و سوم افزایش یافته گفت: گچساران نقطه بحرانی در جوانی جمعیت است که نیازمند کار بیشتری است.

ملک‌زاده بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۵ مورد سقط جنین ثبت شده که کاهشی بوده است، ضمن اینکه برای افزایش جمعیت باید جلوی سقط جنین گرفته شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه