امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

رونمایی از مدرنترین خودروی هوش مصنوعی جهان در کهگیلویه و بویراحمد_دهدشت (+فیلم)

آخرین اخبار , اجتماعی , اخبار ایران , اخبار جهان تاریخ انتشار: ۰۰/۰۹/۲۶ بدون نظر  

اندازه فونت    
رونمایی از مدرنترین خودروی هوش مصنوعی جهان در کهگیلویه و بویراحمد_دهدشت (+فیلم)

فرداد نیوز: جوانان این مرز و بوم بارها و بارها نشان داده اند که خواستن توانستن است و هرگاه اراده کنند می توانند کار های بزرگی را صورت دهند.

به گزارش فردادنیور؛ احمدرضا افشاری مخترع ۲۵ ساله دهدشتی که اختراعات زیادی را به ثبت رسانده است پس از دو سال تلاش مداوم بر روی سیستم های هوش مصنوعی خودرو موفق به ساخت سیستم های مدرنی در این زمینه شد. امروزه با وجود افزایش تعداد تصادفات در جاده ها سیستم های هوش مصنوعی می توانند کمک زیادی در جلوگیری از بحث تصادف داشته باشند.
احمدرضا افشاری گفت: از جمله سیستم های کار شده در این خودرو می توان؛ به کنترل صوتی از راه دور خودرو اشاره کرد، به نحوی که شما با صدا زدن می توانید خودرو را خاموش و روشن کنید. سیستم های کنترل از راه دور برای چک کردن خودرو، بالا و پایین کردن شیشه ها از طریق اپلیکیشن موبایل، سیستم روشنایی هوشمند به نحوی که هوا تاریک شود خودرو به طور اتوماتیک چراغ ها را روشن می کند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم برف پاک کن هوشمند می باشد تا با بارش باران یا شستن شیشه، برف پاک کن ها به طور اتوماتیک کار کنند و شیشه را خشک کنند.

وی در ادامه افزود: اما در بخش هوش مصنوعی خودرو آپشن های جالب و خیلی مفیدی کارگزاری شده که به بررسی آنها می پردازیم، در این شرایط خاص کرونایی اولین کاری که خودرو انجام می دهد بررسی میکند که آیا سرنشین ها ماسک زدن یا خیر، تا زمانی که ماسک نزده باشند اجازه رانندگی نمی دهد، در ادامه این خودرو میتواند کلیه احساسات شخص رو بسنجد، آیا این شخص حالتی عصبی، مست، وحشت زده، خوشحال و … دارد و چنانچه راننده حالت مستی یا عصبانیت داشته باشد، خودرو اجازه نمیدهد که پدال گاز زیاد فشرده شود تا سرعت خودرو کنترل شود و شخص از روی عصبانیت و مستی رانندگی نکند.

وی گفت: حالت بعدی که خودرو رصد میکند مربوط می شود به تشخیص خواب آلودگی راننده تا اگر راننده خواب آلود بود اعلام هشدار کند بخش بعدی و جالبی که خودرو دارد تشخیص انسان ها، خودرو ها و انواع حیوانات هست تا با آن ها برخوردی نداشته باشد، سیستم هوش مصنوعی خودرو همچنین قادر هست تا انواع تابلو های راهنمایی و رانندگی را تشخیص دهد و سرعت خودرو را متناسب با آن ها کاهش دهد.
احمدرضا افشاری همچنین اظهار کرد: از جمله دیگر ویژگی سیستم های هوش مصنوعی این خودرو می توان به تشخیص انواع شیب و پیچ جاده برای کنترل سرعت اتوماتیک خودرو قبل از رسیدن به شیب و پیچ، تشخیص خطوط سفید جاده برای کنترل و حفظ خودرو بین خطوط سفید و جلوگیری از انحراف آن از جاده اشاره کرد.
وی در پایان گفت: از ویژگی های خوب این خودرو این است که به راحتی شرایط آب و هوایی را تشخیص دهد که آیا برف یا باران در حال بارش هست یا خیر، اگر بارندگی وجود داشت و به دلیل لیز بودن جاده خودرو اجازه نمیدهد راننده سرعت زیادی را به خودرو تحمیل کند.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه