امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

صورت سرخ و شدت سیلی/ کهگیلویه و ضعف شدید فرماندار_نمایندگان

گزارش های تصویری , یاداشت ها تاریخ انتشار: ۰۲/۰۹/۲۹ بدون نظر  

اندازه فونت    
صورت سرخ و شدت سیلی/ کهگیلویه و ضعف شدید فرماندار_نمایندگان

فرداد_ دولت و فرمانداری های ادوار، هر اندازه در امر اشتغال و اشتغالزایی در شهرستان کهگیلویه ناموفق و مردود بوده اند، در عوض به رشد روزافرون دستفروشی ها بخصوص در حوزه زنان دستفروش، با افزایش بیکاری و کاهش درآمد شدید خانواده ها موفق بودند! موفقیتی که دست مایه یک یا چند دولت و فرماندار خلاصه نشده و مدال تسخیر فرمانداری توسط دستفروشی ها را قدر مسلم باید به گردن فرمانداران تنبل و غیرمتخصص تمامی ادوار، آویخت.
گرچه بازار انتخابات ریاست جمهوری فصل شروع تنش احزاب و دانه خردهای احزاب در شهرستان ها به شمار می رود، اما سهم فرمانداری ها عموما اقوام نمایندگانی بود که فرماندار و فرمانداری ها را ابزاری برای تبلیغات و کسب رأی انتخاباتی هزینه می کنند تا حرف تازه ای حتی در حمایت از دول همسو، نداشته باشند.
تمامی طرح ها و پروژه های ناچیز و انگشت شمار حوزه اشتغال، نه در کارنامه دولت که به کارنامه نمایندگان دوخته تا تمامی کرسی های اشتغال نیز سهم یاران اندک و نزدیکان نمایندگان باشد؛ پروسه ای پرتکرار که سبب آن شد در حوزه کهگیلویه مقام فرمانداری از نقش و کرسی شهرداری نیز نازل و کم ارزش تر نمود داشته باشد.
با ضعف شدید فرمانداران و بهره برداری نمایندگان از این شخص و کرسی، و با حل شدن فرماندار در دسته و قماش پیمانکاران رأی و انتخاباتی، عدالت اجتماعی به ورطه نابودی رسید و حتی سهم اندک اشتغال با برچسب دولتی نیز از حلقه نماینده و نمایندگان ادوار سربرآورد تا مشاغل کاذبی نظیر دست فروشی و دکه داری، ماهیت و برچسبی بر پیشانی مرکز شهرستان کهگیلویه باشد.
روندی پایدار که می توان از علل رشد روزافزون و دامنه دار دکه داری و دست فروشی در کهگیلویه خسته با دهه های بحرانی ۶۰، ۷۰ و شاید هشتادی ها نیز در نبود اشتغال پایدار و در نبود استقلال نمایندگان دولت، به این پروسه مسموم و مرسوم بیش از پیش دچار شوند.
راهکار از توسل به جبر(غیرقانونی) و جمع کردن دستفروشی ها قطعا نخواهد گذشت که در نبود همین لقمه_تحفه ی ناچیز حاصله از دست فروشی، مشخص است مردم و جوانان بیکار به چه راه و چاهی دچار می شوند؛ نشان به این نشان که آسیب هایی که در قالب خودکشی و فقر، سرقت، خلاف کارهای کوچک و بزرگ، شوتی رانی، ترویج قتل و خشونت ماحصل نزاع های خیابانی، حاصل جمع نبود شغل و برنامه مدونی جهت اشتغال پایدار از سوی نمایندگان و فرمانداران ادوار خلاصه می شود که پس از گذشت دوره زعامت شان، در قبال چنین فجایعی هرگز پاسخگو نبوده و نیستند.

فرداد_ بیژن کاظمی کیان

مطالب مرتبط

یک نظر برای این مطلب

  1. پارسا گفت:

    درود بر جناب دانشفر شخصیت همیشه ماندگاررومهربان شهر دهدشت باشد که سلامت و پاینده باشی ‌اینجانب متولد سال۶۳ زاده خاک پاک دهدشتم ..روزگاری با اینکه خیلی بچه بودم خوب یاد دارم روزهای تاسوعا عاشورای حسینی مردم خالصانه برای امام حسین عزاداری میکردن شور عزاداری مثل امروز نبود حتی یک نفر در خانه نمیماند یادمه همیشه ظهر عاشورا بالای ماشین میکرفن دست داشتی و نوحه سرشه بری او وش ندا میخوندی که این بیت معمولا فقط در ظهر عاشورا میخوندی و عزاداران را بیشتر احساساتی میکردی ..باید بدانی برای نسل ما شخصیتی نوستالژی داری و آرزوی سلامتی شمارو داریم

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه