خبرهای مسرت بخش تبدیل شد به خبرهای سقوط و تصادف و ریزش کوه و مسدود شدن مسیر و… و سالانه شاهد مرگ عزیزانی هستند که در این مسیر خطرناک جان خود را از دست میدهند و فریادشان به جایی نمیرسد. حتی مسئولی مانند مسئولان خوزستان حاضر به معذرتخواهی از مردم نشدند.
به گزارش فرداد، «رؤیای مردم دیشموک به واقعیت پیوست» این خبر خوشحال کنندهای بود که مردم دیشموک سالها انتظار میکشیدند. مردم منطقه محروم دیشموک از گذشتههای دور آرزو داشتند ارتباط این بخش با شهرستان باغملک برقرار شود تا اینکه ۱۳ سال پیش در سال ۱۳۸۹ رویای رفتن به باغملک از راه دیشموک محقق شد و مردم دیشموک دلخوش به این شدند که فقر و محرومیت از این دیار رخت بربست و با باز شدن این مسیر به خوشبختی میرسند.
روزی که این مسیر با تلاش راهسازان (که متأسفانه در حین خاکبرداری جان یکی از آنها هم در این مسیر گرفته شد) باز شد مردم این منطقه از پیر و جوان، زن و مرد با اشکهای شوقی که اولین بار تجربه کرده بودند بالای کوهستان تنگ چویل آمدند تا از راهسازان استان که برای ساخت این مسیر مرگ را به جان خریدند و با تلاش شبانهروزی رؤیایشان را به واقعیت تبدیل کردند تشکر کنند.
در واقع باز کردن این مسیر ۶۸ کیلومتری که برای سفر از دیشموک به باغملک خوزستان ۲۵۱ کیلومتر کاهش یافت و دیگر نمیخواست مسیر ۳۱۹ کیلومتری دیشموک – دهدشت – بهبهان – رامهرمز – باغملک را طی کرد واقعا جای تشکر داشت.
اما یک سال نگذشت که آن همه اشک شوق تدریجا تبدیل شد به اشک عزا و خبرهای مسرت بخش تبدیل شد به خبرهای سقوط و تصادف و ریزش کوه و مسدود شدن مسیر و… و سالانه شاهد مرگ عزیزانی هستند که در این مسیر خطرناک جان خود را از دست میدهند و فریادشان به جایی نمیرسد. حتی مسئولی مانند مسئولان خوزستان حاضر به معذرتخواهی از مردم نشدند.
اما واکنش مسئولین به خبرهای ناگوار این مسیر این بود که هر از چندگاهی عدهای از مسئولین در تنگ چویل حضور پیدا میکنند و کلنگ میزنند و تخصیص اعتبار میکنند و عکس میگیرند و مصاحبه میکنند و دیگر هیچ! تا حضور مسئولین بعدی و تکرار این قصه…
وفاق سبز نوشت: از بخشدار بخش دیشموک در مورد قصههای تکراری تنگ چویل پرسیدیم که چرا سهم مردم از مسیر ارتباطی تنگ چویل فقط اندوه و حسرت و اخبار کلنگ زنیهای تکراری توسط مسئولین است؟ و اعتبارهایی که سالانه به این مسیر تخصیص مییابد کجا هزینه میشود؟ و اینکه آیا امیدی به خبر مصوبه اعتبار جاده باشت، کهگیلویه دیشموک، خوزستان وجود دارد یا دنباله قصه تکراری تنگ چویل است؟
علیرضا نوروزی، بخشدار دیشموک گفت: چگونه تصمیمی در رابطه با پل سفید انجام نشده است چون بخش اعظمی از کار به پیمانکار پل بزرگ یا پل دوم واگذار شده بود که متاسفانه به علت سکته ایشان حتی وضعیت پل دوم هم نامشخص است. هیچ گونه هزینهای در خصوص پلهای تنگ چویل مصوب و ابلاغ نگردید.
نظر شما