امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

مصرف بالای آنتی بیوتیک ها خیانت به نسل حاضر و آینده است/ با آموزش اصولی عوارض مصرف بی رویه داروها به بیماران آموزش داده شود

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۳/۰۳/۲۴ بدون نظر  

اندازه فونت    
مصرف بالای آنتی بیوتیک ها خیانت به نسل حاضر و آینده است/ با آموزش اصولی عوارض مصرف بی رویه داروها به بیماران آموزش داده شود

فرداد نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تجویز و مصرف بالای آنتی بیوتیک ها خیانت به نسل حاضر و آینده است  لذا در سطح ملی باید نشست های تخصصی و آموزشی در این زمینه صورت گیرد.

فرداد نیوز، محمود شهامت در نشست تخصصی اصول،ضوابط و مقررات بیمه‌ای با محوریت تجویز و مصرف منطقی داروها که در اداره‌کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، خروج از هنجارها و ناهنجاری ها را دو دلیل عنوان کرد و گفت: خروج از هنجاری ها و رواج ناهنجاری ها را ناشی از دو عامل نیاز و ناآگاهی دانست و اظهار کرد: آموزش به عنوان حلقه اصلی اصلاح این شیوه، باید مورد اجماع عمومی قرار گیرد و اجرایی شود.

شهامت با بیان اینکه آموزش برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات آموزش ضروری است، افزود: بیمار و پزشک باید از عوارض داروها مطلع و هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

وی ابراز داشت: پزشکی که در روز بیش از ۱۰۰ بیمار را ویزیت می کند فرصت آگاهی بخشی به بیمار را ندارد، در نتیجه با ویزیت کم بیماران به این فرصت دست می یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تعرفه باید منطقی شود چنانچه بیمار بیش از استاندارد مراجعه می کند بیمه باید تعرفه ها را حذف کند اگر غیر از این باشد آموزش معنا و مفهومی ندارد .

شهامت اضافه کرد: اگر ویزیت پزشکان افزایش یابد پزشکان مجبور به زد و بند می شوند و در نتیجه آن اقلام دارویی افزایش پیدا می کند و برای بیمار مشکل ایجاد می شود لذا باید مشکل مالی در این زمینه حل شود‌.

این مسئول بیان کرد: ساختارها در حیطه بیمه سلامت نیستند بعضی ها فراتر هستند لذا فراهم کردن زیر ساخت‌ها گام اولیه و مهم در اصلاح ناهنجاری‌هاست و در کنار آن ایجاد اهرم‌های اجرایی می‌تواند موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای سلامت انسان ها ارزش قائل شویم ، افزود: باید از مضرات داروها به خوبی اطلاع داشته باشیم و سیستمی در این خصوص تعریف شود که نسبت به تجویز اقلام دارویی تذکر داده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: بیمه بیت‌المال است و سرمایه محدودی در اختیار داریم چنانچه بخواهیم از بیمه سوء‌استفاده کنیم ، به بیماران ضرر وارد کرده ایم.

شهامت با بیان اینکه تجویز و مصرف بالای آنتی بیوتیک ها و بسیاری از دارو ها خیانت به نسل حاضر و آینده است لذا در سطح ملی باید نشست های تخصصی و آموزشی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه