امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

وزیر آموزش و پرورش: خیرین و دولت در دوران شهید جمهور ۷۰۰۰ مدرسه ساختند/ تقویت و تکمیل مدارس شبانه روزی از اولویتهای آموزش وپرورش در کهگیلویه و بویراحمد

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۳/۰۴/۰۵ بدون نظر  

اندازه فونت    
وزیر آموزش و پرورش: خیرین و دولت در دوران شهید جمهور ۷۰۰۰ مدرسه ساختند/ تقویت و تکمیل مدارس شبانه روزی از اولویتهای آموزش وپرورش در کهگیلویه و بویراحمد

فرداد نیوز:  وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین و دولت در دوران رئیس جمهور شهید ۷۰۰۰ مدرسه ساختند.

فرداد نیوز، رضامراد صحرایی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهیدگفت: این شهید بزرگوار در مسیر امید دادن به مردم کوشید و در مدت عمر با برکت مدیریتی خود، الگوی جدیدی از حکمرانی مردمی در سایه تبعیت از ولایت ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به برکت رئیس جمهور شهید ۷ هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در طول سه سال ساخته شده که سه و نیم میلیون متر مربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد گفت:متوسط روزانه ۸ مدرسه در کشور احداث شده است که سرانه فضای آموزشی کشور هم اکنون به ۵ متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

صحرایی کار خیرین را جلوه‌ای از مشارکت در جهت برقرار عدالت و بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۵ درصد مدارس در سه سال گذشته در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آن‌ها از سطح ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه کار خیر خیران برای مردم و کشور در راستای عدالت ،امید و اعتماد آینده است بیان کرد: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده و هست و خیرین برای دستیابی به عدالت گام‌های بلندی برمی‌دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فضای آموزشی خوب امید آفرین است و جامعه امیدوار، جامعه شکوفا است که خیرین به مسیر تعالی کشور بسیار کمک کرده اند.

صحرایی با بیان اینکه آینده کشور با آموزش و پرورش کنونی ساخته میشود بیان کرد: مدرسه کانون و سیمای آینده کشور است، بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود.

وی افزود: مدرسه محل ساختن آینده است که خیرین در ساخت آینده کشور نقش آفرینی می‌کنند،و اثر کار خیر خیران، هرگز از بین نمی‌رود.

صحرایی افزود: با دید امید اگر به آینده بنگیریم، به‌سان است که از قله به آینده نگاه شود و نقش خیرین در ایجاد امید در مردم ستودنی و به یادماندنی است.

وی تصریح کرد: خیرین کار را شروع می‌کنند و دولت باید آن را به اتمام برسانند، خیرین همیشه پای کار هستند، اما اعتبارات دولتی سالانه و محدود است.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار خود با کارگذاران نظام در روزهای نخست سال جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

وی امیداآفرینی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: جامعه ای که امید در آن کم فروغ باشد رو به زوال است.

صحرایی افزود: میزان شکوفایی هر جامعه ای نسبت مستقیم به پویایی و سرزندگی مدرسه ها دارد که فضاهای آموزشی خوب امید آفرین است.

وزیر آموزش وپرورش، استان کهگیلبویه و بویراحمد را استانی زرخیز و مستعد دانست وگفت: دولت تریبون محرومان است و سیاست و رویکرد دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است .

صحرایی از جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر تا مهرماه آینده در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: خیرین عزیز در استانهای کم برخوردار از فبیل کهگیلویه وبویراحمد ،جنوب کرمان ،شمال هرمزگان و….. سرمایه گذار کنند که آورده بیشتری برای کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: سیمای امروز مدرسه سیمای خوبی از آینده را ترسیم می کند و کار خیر آینده ساز است و خیرین مدرسه ساز سازندگان آینده هستند.

صحرایی، به فضاهای ورزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: ۲۰۰ فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه وبویراحمد ساخته شده ، یک استخر نیمه تمام در استان وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تقویت و تکمیل مدارس شبانه روزی از اولویتهای آموزش وپرورش در کهگیلویه و بویراحمد است.

وزیر آموزش وپرورش در پایان از حضور خیرین خوشنام و تلاشهای مجمع خیرین مدرسه ساز استان ،سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیرکل نوسازی مدارس که در برپایی این جشنواره نقش آفرینی کردند تقدیر وتشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوب خیرین مدرسه ساز شاهد شکوفایی استعدادهای دانش آموزان استان زرخیز کهگیلویه وبویراحمد باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این مراسم نیز گفت: تکمیل فضاهای آموزشی در استان همکاری خیرین عزیز را می طلبد .

محمد جمالی از تلاشها و زحمات خیرین در امر مدرسه سازی تقدیر وتشکر و اظهار امیدواری کرد: با تعهداتی که خیرین در بیست وششمین جشنواره تقبل کرده اند شاهد رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.

محمد بهرامی نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این آیین گفت: تراکم دانش آموزی در استان بالاست و برخی شهرستانها ومناطق استان از بحران فضای آموزشی رنج می برند که نیازمند حمایت خیرین مدرسه ساز است.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این جشنواره از تعهد ۳۰۰ میلیارد تومانی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در تهران خبرداد.

سید رضا حسینی نیک ضمن تقدیر وتشکر از وزیر آموزش وپرورش ،مسئولان ملی و استانی و خیرین مدرسه ساز گفت: در این جشنواره خیرین ۵۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تقبل کردند که گام مهمی در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد است.

نیک اقبالی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه وبویراحمد نیزگفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان هر سال در راستای تکریم خیرین نیک اندیش و به شکرانه سخاوت این عزیزان در انجام کارهای خیربه عنوان یک افتخار ملی برگزارمی شود که همت والای خیرین عزیز در توجه به مناطق کم برخوردار در احداث فضای آموزشی ستودنی است.

دراین جشنواره که با برنامه های متنوع فرهنگی وهنری همراه بود از سفیران مدرسه سازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

همچنین در این آیین ازمسعود فرحبخش مدیر آموزش وپرورش شهرستان بهمئی و جهانگیر اژدر مدیر آموزش وپرورش منطقه دیشموک به عنوان مدیران برتر استانی که با مجمع خیرین مدرسه ساز استان همکاری داشتند با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه