امروز: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
آخرین خبرهای ایران و جهان

کهگیلویه در توسعه و تجهیز مدارس از حد نرمال پایین‌تر است/ آموزش و پرورش بازیچه سیاسیون

آخرین اخبار , سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۴/۲۵ بدون نظر  

اندازه فونت    
کهگیلویه در توسعه و تجهیز مدارس از حد نرمال پایین‌تر است/ آموزش و پرورش بازیچه سیاسیون

شهرستان کهگیلویه در بحث توسعه و تجهیز مدارس از نرمال پایین‌تر است. ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۴ مدرسه ناایمن در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که این مدارس تخریبی مربوط به مقاطع ابتدایی و متوسطه اول است.
به گزارش فرداد، احمدی لاشکی-معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست مدیران و معاونان مدارس کهگیلویه افزود: اعتقاد دارم شهرستان کهگیلویه در بحث توسعه و تجهیز مدارس از نرمال پایین‌تر است.
احمدی لاشکی به مدارس کانکسی در کهگیلویه اشاره کرد و گفت: قطعا اگر در این مدارس بیش از ۱۰ دانش‌آموز وجود داشته باشد بر حسب مصوبه دولت تا پایان سال جمع‌آوری خواهند شد.
وی به رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: تمام دغدغه ما این است که معلمان با آغاز سال تحصیلی جدید وضعیت رتبه‌بندی‌شان نتیجه نهایی خود رو گرفته باشد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر_ امام جمعه دهدشت_ در این نشست نیز گفت: مشکل آموزش وپرورش، ورودی‌های غلط در این مجموعه بوده است، کسی که توان تدریس و سوابق آموزشی ندارد وارد این مجموعه شده و این ظلم و جفا به فرزندان این مرز و بوم بوده است.
امام جمعه دهدشت بی‌مهری به دانشگاه فرهنگیان علی‌رغم منویات مقام معظم رهبری در این راستا را یادآور شد و بیان کرد: عدم اعتماد به جوانان تا کی؟ متأسفانه در وزارت آموزش وپرورش اعتماد به جوانان ضعیف است، جوانانی که همه نسل جوان و متعهد به انقلاب و نظام هستند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار جدا شدن دست سیاسیون از آموزش وپرورش شد و با بیان این‌که وزیر باید این نگاه را اصلاح کند، تصریح کرد: نیروهای متخصص در آموزش وپرورش به صورت تخصصی به کار گرفته شوند.
امام جمعه دهدشت یکی از معضلات در کشور را مدارس غیرانتفاعی عنوان و اظهار کرد: این فاصله طبقاتی و این نگاه که تحصیل پولی شده و هر که پول‌دارتر موفق‌تر است نگران کننده است، قشر مرفه‌ای که دلشان برای نظام نمی‌سوزد، توقع داریم دولت انقلابی این مسئله را حل کند.
وی مسئله تدریس تخصصی در مدارس را یادآور شد و گفت: در برخی شهرستان‌ها ظرفیت خوب است اما چون امکانات نیست از ظرفیت معلم خوب استفاده نمی‌شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار حقوق و مزایا و توجه بیشتری به معلمان مناطق گرمسیری شد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث نیروهای خدماتی توجه به آن‌ها نشده و این یعنی تبعیض یعنی تضعیف و باید این مسئله حل شود.
امام جمعه دهدشت افزود: امیدواریم این سفر باعث شود برای محرومیت‌های آموزش وپرورش ما فکری عاجل شود، اگر معلم تکریم شود جامعه، دین، مذهب، اخلاق و انسانیت را تکریم کرده‌ایم.
فریدون فاطمی زاده_رییس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه_در این آیین با اشاره مشکلات فضای آموزشی این شهرستان گفت: در این شهرستان ۱۷ مدرسه کانکسی وجود دارد و ۳۴ مدرسه تخریبی در شهر دهدشت وجود دارد که این مدارس تخریبی بیشترین مربوط به مقاطع ابتدایی و متوسطه اول است که تخریب و بازسازی این مدارس ناایمن ضروری است.
فریدون فاطمی زاده با اشاره به اینکه ۳۶ درصد دانش آموزان این شهرستان در هنرستان‌ها در حال علم اموزشی هستند افزود: از لحاظ امکانات فضای نامطلوبی است و برخی این مدارس خیلی قدیمی و دور از شان دانش‌آموزان هستند. مهمترین چالش‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها کمبود زیرساخت، تجیهزات و فضای کارگاهی است.
وی با اشاره به اینکه رشته تربیت‌بدنی که سال گذشته در هنرستان شهرستان فعال شد نیاز به تجهیزات و امکانات مناسب دارد و لازم است کمبود امکانات جبران شود، تصریح کرد: این شهرستان با وجود بیش از ۲ هزار معلم اما یک سالن در خور شان فرهنگیان نداریم که برنامه‌های خود را در آن اجرا کنند.
فاطمی زاده بیان کرد: این شهرستان سالن کنفرانس و امتحانات مطلوب ندارد با وجد اینکه ما مرکز استان هستیم و آزمون‌های استخدامی چند شهرستان پوشش می‌دهیم اما سالن مجهز برای برپایی این ازمون‌ها را نداریم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه